25. 7. 2011.

ANALIZA NEDELJE (4)

Headshrinker # 11 pripao je meni. Bilo je nekoliko zanimljivih zadataka za analizu, ali ovaj hibrid je namučio skoro sve. Mešavinu varijanti offset i untouch rešio sam za 23.39 ali nisam pronašao logiku do kraja.

Na drugoj slici je pozicija do koje se može stići relativno lako logikom. Plavom bojom upisani su sigurni brojevi, a u nekim poljima dati su svi mogući kandidati.

Današnji nastavak rubrike moga bi se zvati "kako naći dobru pretpostavku". Šta sam uradio? Pošto sam već par minuta samo "piljio" u zadatak, da bih se trgao morao sam nešto da probam. Ništa mi na prvi pogled nije toliko otvaralo zadatak kao u prvoj koloni brojevi 1 i 9. Devetka na sedmom mestu odmah daje jednu sigurnu osmicu, ta osmica otvara sedmicu iznad, donosi raspored brojeva u prvom redu. Vrlo brzo se ispostavilo da to ne daje rešenje, što znači da brojeve 1 i 9 treba obrnuti. Kasnije sam morao da uradim još jednu pretpostavku i tako sam rešio zadatak. Vratio sam se posle tom zadatku, ali na ovom ključnom mestu ne nađoh logički nastavak. Možda je trebalo da probam Gajine metode :)

I solved the mixture of the variants offset and untouch in 23:39 but I did not find the logic to the end. Since I spent a couple of minutes just "stared" in the task, I had to try something. Best way to open the puzzle was the numbers 1 and 9 in the first column. Nine in 7th row provide a safe 8, and this number open the top row. I figured out very fast that it was a wrong solution, which means that the numbers 1 and 9 should be reversed. Later I had to do one more assumption.

Drugi zadatak je Little Killer sa Sudokucupa 6. Njega nisam detaljnije analizirao, pa možemo sad. Otvorio sam desnu stranu, ali leva nije išla tako lako. Raspored brojeva koji se mogu naći logikom izgleda ovako:




9..3..278

.......65
....6...9
........2
........3
4.......7
....5.894
......521
5....1736

Posle toga sam tražio jedinicu u sedmom redu. Ona nije mogla na prvo mesto jer nastaje nemoguća pozicija. Stavio sam je na dijagonalu i upalilo je. Ona mi je odmah pomogla da nađem raspored brojeva u gornjem desnom kvadrantu, zatim sam našao sve četvorke u mreži i onda je bilo lako.

I opened the right side of the Little Killer, but the left did not go so easily. You can see the schedule of numbers that I found using only logic methods. After that I was looking for a digit 1 in the 7th row, it couldn't be placed in the first place because there would be an impossible position. I put it on the diagonal and it worked. That helped me to find a schedule of numbers in the upper right quadrant, then I found all 4's and then it was easy.

Rules:
Offset-Untouch
Place numbers in the grid such that each row, column and 3x3 box contain the numbers 1 to 9. Cells with the same digits could not touch even diagonally. In all the 9 sectors the position of a same digit can not be the same.

Little Killer
Write a single number from 1 to 9 in each cell so that each number appears exactly once in every row, column, diagonal, and bolded 3x3 box. The values around the grid give the sums in corresponding directions. (Numbers can repeat in these sums.)

5 коментара:

Анониман је рекао...

Evo mene opet da nastavim Nikolinu logiku.
Prvo da ispravim neka polja.
Na mestu R7C3 ne moze biti 9 zbog untaca vec samo 1 i 6. Na mestu R4C5 ne moze 3 jer treci red ne bi imao 3.
Treba pogledati polje R6C7 kandidati 7 i 8. Medjutim nemoze 8 jer onda forsirano daje 8 na R7C9, R2C8, R1C1, u drugom kvadrantu 8 silazi u treci red i onda 4 red ostaje bez osmice. Znaci mora 7 na R6C7 i R3C9.
I jos lepse zbog istog rezona ne moze 8 na R2C8 (ostaje 4 red bez 8) znaci mora 1 na to mesto zatim 1 na R3C3 i 3 na R3 C5 sto uslovljava 3 na R7C9, 9 na R9C9 i dalje ide samo. Nazalost to nisam video na samom takmicenju (pa sam utrosio 2,5 sata za ovaj zadatak sto mi je donelo 11 mesto :-)),jer nisam ispisivao sve kandidate


zorant

Nikola Živanović је рекао...

U, lepo! Samo je malo dalekometna logika sa ovim osmicama. Nije pozicija najpreciznije rekonstruisana, i ja sam na takmičenju video da ne može devet na R7C3 i 3 na R4C5. Ali ovo sa osmicom nisam video. Čim se upiše jedinica na R2C8 ide sve lako. Čini mi se da bez upisanih kandidata sve to puno teže i sporije ide.

Milovan Kovačević је рекао...

Duga analiza pokazuje da su ključne devetke. Ako krenemo od druge date pozicije, kao sto je zorant rekao 9 ne može biti na r7c3, ali ne može ni na r8c7 (dodiruje jedine 3 u 8. kocki). Od devetki u srednjem redu na poziciji levo su ostale samo dve, obe u petom redu. Ostale iz 5. reda se onda brišu (r5c2 i r5c9).
Sada posmatramo devetke u srednjem redu na poziciji sredina i desno.
Tu su dva para r2c2, r2c3 i r8c2,r8c3. A onda se 9 na r4c3 brise. U 4. kocki ostaje samo 9 na r5c1. Kad se ona upiše dalje ide glatko...

Koliko sam video ovo se može naći samo kod devetki, tako da posle druge pozicije treba bar 1h da se to nadje.

Milovan Kovačević је рекао...

little killer
kocka dole levo.

4
..A
...
...B

suma svega bez A je 52, A i tačkice daju 45. Malo matematike daje A=B-3.
Jedina kombinacija A=1 B=4.

Ista kocka

.bA
..c
...

suma tačkica je 35, pa je A+b+c=10
I u startu ovo koristi, a sada kad znamo da je A=1 još i više.

Nikola Živanović је рекао...

Za devetku da ne može na R8C7 sam video i na samom testu, samo nisam dobro rekonstruisao poziciju. Ovo nije bilo lako videti. Duga analiza pokazala je da može i kod devetki da se pronađe nastavak, mada meni ova prethodna deluje lakše vidljiva.

Offset je zadatak koji mi nikako ne leži zbog dva načina traženja brojeva. Prvi je "normalan" da se na istim pozicijama gleda šta još fali pa mu to nekako dođe kao ekstra regioni, a drugi je taj "nenormalan" kad se gleda gde koja cifra može, gde ne može.

Za Little Killer sam osetio da tu ide nastavak. Imao sam neke od ovih računa u glavi, samo ih nisam izveo do kraja. Sve što je razlika 3 između A i B otpada, ostaju samo brojevi 1 i 4 i dalje ide brzo.